Skip to content

Van Persie beter dan Sneijder?

11 juni 2010

Gisteren is voor het derde jaar op rij ‘The Battle of the Tools’ gehouden. Een wedstrijd waarin binnen twee uur tijd met BI en DWH-tools een toepassing moet worden gebouwd. Na twee uur moet het kunnen worden gepresenteerd op een laptop. Dit is een belangrijk detail aangezien de meeste BI en DWH-tools een serveromgeving nodig hebben om te kunnen functioneren. Dus om dit probleem op te lossen wordt driftig gebruikt gemaakt van software die een serveromgeving kan simuleren.

De opdracht gisteren was helemaal toegespitst op het WK. Er moest een intuïtief dashboard worden gebouwd met WK cijfers. De data werd aangeleverd en voor het eerst in de geschiedenis van de battle was het geen probleem om deze te laden. De data mocht worden verrijkt met gegevens die van internet te halen waren. 

Voor het tweede jaar op rij heeft een tool gewonnen à la Van Persie: een spits in hart en nieren die mooie doelpunten maakt. Voor het derde jaar op rij zat ik niet bij het winnende team. Ik probeerde met mijn team wederom de wedstrijd te winnen met een middenvelder à la Sneijder: hij kan scoren, is goed in het geven van voorzetten en kan ook nog verdedigen: een alleskunner. Maar geen spits in hart en nieren! 

Na het verlies had ik echt een kater. En zoals een vrouw betaamt, zocht ik het bij mijzelf: ben ik misschien geen goede coach? Is het verkeerd dat ik vertrouwen heb in mijn middenvelder? Waarom hebben wij eigenlijk middenvelders nodig?

En de meest pijnlijke vraag: is Van Persie niet gewoon beter dan Sneijder?

One Comment leave one →
  1. highandstoned permalink
    13 juli 2010 12:40

    en het WK heeft bewezen: Sneijder is beter

Geef een reactie

