Skip to content

Kun je jaloers zijn op een ding?

6 januari 2011
tags:

Als je mij dit drie weken geleden had gevraagd, dan had ik volmondig ‘NEE’ gezegd. Maar nu denk ik dat het antwoord ‘Ja’ is. Wat is tijdens die drie weken gebeurd, dat dit zo is omgeslagen?

Mijn ‘better half’ heeft een Iphone.

Normaal gesproken is hij niet zo geïnteresserd in een nieuwe telefoon en laat mij uitzoeken hoe het ding werkt. Dit keer begon het al anders: hij ging zelf meteen met het DING in de weer en voor ik met m’n ogen kon knipperen was hij aan het twitteren met collega’s. 

En in tegenstelling tot de vorige telefoons, is hij nu continu met dat DING in de weer. Nu moet ik toegeven dat het mooi spul is, maar deze ommezwaai heb ik niet zien aankomen. Overal zie ik hem met dat DING! Op de bank, tijdens het koken en zelfs lopend naar de auto. ’t is om gek van te worden!

 Maar waarom heb ik er nou zo’n moeite mee als hij met dat DING op de bank zit? Hier heb ik serieus over nadgedacht. Want waarom erger ik mij nou meer aan dat DING dan wanneer hij een boek leest of voetbal zit te kijken?

En ik heb het antwoord ook gevonden: het is interactief. Als hij een boek leest, dan leest hij dat boek dat hij in zijn handen heeft. Als hij voetbal kijkt, dan kijkt hij naar de wedstrijd die ik ook op de televisie zie. Niets meer en niets minder. Het is in de ruimte waar ik ook ben. Als hij met het DING in de weer is, dan heb ik geen idee wat hij aan het doen is. Hij zit dan in een wereld waar ik geen deel van uitmaak en die voor mij ontastbaar is. Ik voel mij buitengesloten en geef schoorvoetend toe dat ik een klein beetje jaloers ben op dat DING.

Nooit gedacht dat dat zou kunnen!

No comments yet

Geef een reactie

